Kaip gimė Gyan ir Prithvi marškinėliai

Kaip gimė Gyan ir Prithvi marškinėliai

Dažnai sulaukiame klausimų apie tai, ką reiškia pavaizduotos rankų padėtys ant mūsų marškinėlių. Tad štai - kurdami Urban Yoga Stories marškinėlius, nusprendėme dalį jogos išminties pateikti būtent per Mudras - rankų padėtis. Taip gimė GYAN ir PRITHVI marškinėliai.

Gyan Mudra ko gero viena labiausiai atpažįstamų rankų padėčių net ir visai nepraktikuojantiems jogos. Turbūt kiekvienas esame matę Budos statulėlę, sėdinčią lotoso pozoje, rankas nuleidusią ant kelių ir nykščiu prilietūsią smilių. Greičiausiai nesuklysime sakydami, kad tai ir viena labiausiai socialiniuose tinkluose pastebimų mudrų :)

Bet kas iš tiesų yra tos Mudros ir kodėl jos tokios svarbios jogos praktikoje.

Mudros, kas tai?

Jau prieš tūkstančius metų senovės Indijos ir Kinijos medicinoje didelė reikšmė buvo skiriama plaštakoms ir jų skleidžiamai energijai, o daugumos ligų priežastys buvo siejamos su organizme cirkuliuojančių energijos srautų sutrikimu. Todėl vienas iš svarbių ano meto gydymo būdų tapo rankų joga arba Mudros.

Mudros (rankų padėtis) – tai iš senųjų rytų civilizacijų atkeliavęs gydymo būdas, kuris per refleksines plaštakų zonas ir atitinkamus pirštų taškus bei padėtis daro stiprų poveikį tam tikroms kūno dalims ir organams.

Pagal jogos filosofiją, specialios plaštakos ir pirštų kombinacijos, simbolizuoja tam tikras sąmonės būsenas. Tikima, kad laikant pirštus vienoje ar kitoje padėtyje, pavyzdžiui, medituojant, galima sukelti tam tikras būsenas, kurios harmonizuoja ir kūną, ir sielą. Toks tikėjimas mūsų sąmonei turi ne menkesnį poveikį nei tikrieji energijos tėkmės pokyčiai plaštakose, kurie atsiranda suglaudus, sulenkus arba ištiesus vieną ar kitą pirštą.

Gyan Mudra (Išminties mudra)

Viena iš galingiausių jogos praktikoje naudojamų mudrų, kuri suteikia ramybę ir skatina dvasinį progresą, nuima emocinę įtampą, nerimą, jaudulį. Ši plaštakų padėtis padeda nuraminti protą bei susikaupti. Jos dėka mintys praskaidrėja, o smegenys išlieka budrios. Naikina melancholiją, ilgesį, liūdesį, depresiją. Gerina smegenų darbą, koncentraciją, intelektualines galimybes, aktyvuoja atmintį. Turi teigiamą poveikį nemigai arba pernelyg dideliam snauduliui, aukštam kraujo spaudimui.

Kaip atlikti: atsisėskite lotoso pozoje (iš tiesų galima tai daryti ir vaikščiojant ar užsiimant bet kuria kita veikla, tačiau didžiausias teigiamas efektas bus jaučiams praktikuojant ramioje aplinkoje) ir padėkite riešus ant kelių. Atverkite plaštakas ir nykštį sudurkite su smiliumi. Likusius tris pirštus laikykite tiesius atvirus arba suglauskite. Galimos įvairios variacijos (ant GYAN marškinėlių kaip tik pavaizduota viena iš variacijų).


Prithvi Mudra (Žemės mudra)

Pagal rytų filosofiją, Žemė - vienas iš pirminių gamtos elementų, iš kurių sukurtas mūsų kūnas, viena iš stichijų, kuri apsprendžia asmenybės tipą ir polinkius į tam tikras ligas. Žemės mudra stimuliuoja šakninę čakrą, papildo dėl nervinio krūvio prarastą energiją. Tikima, kad šios mudros atlikimas sureguliuoja savęs, kaip asmenybės, įvertinimo klausimus, pakelia pasitikėjimąsavimi, apsaugo nuo aplinkos negatyvo.

Taip pat manoma, kad ši rankų padėtis stiprina uoslę, teigiamai veikia nagus, odą, plaukus ir kaulus, gerina pusiausvyros jausmą. Rekomenduojama ją praktikuoti esant psichofiziologinės būsenos pablogėjimui, psichiniam silpnumui, jautrumui bei patiriant stresą.

Kaip atlikti: bevardis pirštas ir nykštys sujungiami pagalvėlėmis, nestipriai juos spaudžiant. Likę pirštai ištiesti ir atpalaiduoti. Atliekama dvejomis rankomis.



Linkime patiems išbandyti šiuo jogos metodus ir kiekvieną sunkią minutę atsiminti vieną iš mudrų ir bent tai akimirkai nurimti.

Namaste!